fbpx
Peruiko asiakas jälleen tapaamisen? Näin vältät harmaat hiukset asiakastapaamisten buukkauksessa!
lokakuu 13, 2019

5 vinkkiä asiakastapaamisen sopimiseen – Buukkaa tapaamiset kuten ammattilainen

Kuuluuko työnkuvaasi tapaamisten sopiminen itselle? Tarvitsetko ideoita, mitä onnistua tapaamisten sopimisessa paremmin? Tässä tekstissä Aleksi Hernesniemi Prime Salesilta antaa sinulle heti viisi vinkkiä, joilla voit parantaa buukkaamistuloksiasi.

1. RAUHALLISUUS

Onnistuneen buukkauksen kannalta on äärimmäisen tärkeää, että pysyy puhelussa rauhallisena. Rauhallisuus viestittää siitä, että kuuntelet asiakasta. Tämä taas mahdollistaa sen, että ymmärrät, mitä hän sanoo. Asiakas myös kokee, että häntä kuunnellaan. Jos puhelussa kiirehtii – tai jos asiakkaalle edes syntyy mielikuva kiireestä – buukkaus on usein tuhoon tuomittu. Kiire tarttuu myös asiakkaaseen ja hänelle tulee veruke kieltäytyä ehdotetusta tapaamisajasta.

2. SUORAT VASTAUKSET

Mikä voisi olla ärsyttävämpää kuin se, että ei saa selkää vastausta esitettyyn kysymykseen? Tämä kysymys on varmasti monelle tuttu. Mieti valmiiksi yleisimmät kysymykset ja vastaväitteet, joita puheluissa tulee vastaan. Keksi niihin lyhyet ja ytimekkäät – korkeintaan kolmen lauseen mittaiset – vastaukset. Älä kaartele asian ympärillä. Kun vastaus tulee heti, buukkaajasta syntyy luotettava sekä asiantunteva kuva.

3. HAASTAMINEN

Asiakas voi esittää puhelussa vastaväitteen, joka on kuitenkin helposti perusteltavissa ”vääräksi”. Siksi on tärkeää kyetä haastamaan asiakkaan näkemystä, vaikka asiakas kuulostaakin siltä, että hänen päätöksensä olisi kiveen hakattu. Näin ei välttämättä aina ole. Kukapa haluaisi ääneen myöntää, että on saattanut olla väärässä jonkun asian suhteen? Ihmiset pystyvät muuttamaan näkökantaansa, jos asia pystytään perustelemaan järkiperustein.

4. YKSINKERTAISUUS

Jätä monimutkaiset ja ylipitkät selostukset toiseen hetkeen. Puhelussa on pysyttävä ytimekkäänä ja yksinkertaisena. Suosi ammattislangin sijaan yleiskielistä ilmaisua ja mieti, voiko asiaasi ymmärtää myös sellainen henkilö, joka ei ennestään tunne käsiteltävää asiaa.

5. KLOUSAAMINEN

Mitäpä kaupankäynnistä tulisi, jos myyjä ei itse tee ehdotusta? Jokaiseen puheluun täytyy sisältyä klousaaminen, jos ei ole mitään hyvää perustetta olla tekemättä näin. Usein on myös niin, että klousaamista pitää tehdä useamman kerran puhelussa, koska vastaväitteet pitää saada käsiteltyä puhelussa. Vanha sanonta on oikeasti totta: ABC – Always Be Closing!

Ja jos tarvitsette buukkaukseen lisää poweria, niin me autamme mielellämme. Kilauta suoraan asiakkuusjohtaja Juhani Päivärinnalle 0503593322 ja kysy lisää buukkauspalvelustamme!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

TÄYTÄ HAKEMUS